Logistiek uitbesteden voor uw webshop

Denkt u er over na om de logistiek van uw webshop uit te besteden? Deze dienstverlening noemen we (order) fulfilment of ook wel e-fulflment. Het biedt u voornamelijk voordelen t.o.v. het zelf in eigen beheer houden. Laten we starten bij het belangrijkste argument, de klant van tegenwoordig (zowel consument als business-to-business klant) is verwend geraakt aan de snelheid waarmee bestellingen geleverd worden. De grote spelers die online als warenhuis functioneren maken doorgaans de belofte, voor 23.59 besteld, morgen in huis! Daarmee ligt de lat al meteen hoog en het zal niet eenvoudig zijn om hierin mee te gaan als kleinere speler met een webshop in een niche markt bijvoorbeeld, u kunt immers nergens 's avonds laat nog pakketten aanleveren voor de volgende dag leveren.

Bij uitbesteding profiteert u bij ons bijvoorbeeld standaard van extra late verzendtijden; op werkdagen tot 23.00 en op zondag tot 18.00 en in 9 van de 10 gevallen gedlt voor zowel Nederland als Belgie, de volgende dag al geleverd. Deze service levert u gegarandeerd meer orders op omdat uw klanten bij u de zekerheid hebben dat bestellingen snel en adequaat geleverd worden.  

Tweede voordeel dat uitbesteding kan bieden is dat u zelf niet meer voor verpakkings -en beschermingsmaterialen hoeft te zorgen om uw bestelling degelijk te verpakken, weer even naar de groothandel voor dozen en tape, het kost u allemaal (te) veel tijd. Wat u zeker tijd zal besparen is het aanleveren van de pakketten, doorgaans is een postNL business point slechts tot 17.00 - 18.00 geopend en is het altijd weer haasten om alles voor die tijd gereed te hebben. In de rij staan, afrekenen, het allemaal tijd die u beter had kunnen besteden. Bijvoorbeeld met het verbeteren van uw online vindbaarheid of het helpen van klanten in uw winkel.


PUPS fulfilment; voorraadbeheer, inslag, opslag & verzending

Uitbesteding van uw logistieke activiteiten omvat zo'n beetje alles wat met uw in -en uitgaande goederenstroom te maken heeft, u heeft geen magazijn en bijbehorende magazijnstellingen meer nodig en alle inslag en opslag van goederen wordt uit handen genomen. De goederen krijgen in ons magazijn een locatie toegewezen en aan de hand van geautomatiseerde koppelingen worden pakbonnen gedraaid, orders gepickt, zorgvuldig verpakt en verzonden met postNL. Track & trace en nieuwe voorraadstatus wordt vervolgens terug gekoppeld en uw systeem is ook weer up-to-date. Bent u nieuwsgierig geworden naar onze dienstverlening en wilt u meer informatie? Dit is mogelijk per email op info@pupsnl.nl of telefonisch met Stephan Broeders op 06 - 12 14 07 11.